Polityka Prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
I. Ogólne informacje
- Niniejsza Polityka określa zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych którym jest:
PROJEKT Z PASJI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
z siedzibą w Sikórzu, 09-411 Biała, Sikórz 27, wpisana do rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000874940, NIP 7743258277, REGON 387750273, o kapitale zakładowym wpłaconym w całości w wysokości 5.000 złotych, tel. 603 431 103, e-mail: wojciech.piasecki@projektzpasji.pl (dalej: „Administrator”). - Niniejsza Polityka może być zmieniana i aktualizowana, w sytuacji zmian w praktykach związanych z przetwarzaniem danych osobowych (uwzględniając aktualne orzecznictwo i wytyczne PUODO) lub zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego. O zmianach Polityki Administrator będzie odpowiednio informował zarejestrowanych na Stronie Użytkowników. Pozostałych Użytkowników Strony zachęcamy do uważnego zapoznania się z niniejszą Polityką i regularnego sprawdzania tej Strony w celu weryfikacji zmian, które Administrator może wprowadzić zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.
- Korzystanie ze Strony Internetowej Administratora oraz Usług Elektronicznych (Formularz kontaktowy) wiąże się z koniecznością zapoznana się przez Użytkownika z treścią niniejszej Polityki Prywatności oraz jej akceptacją.
- Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem koniecznym do korzystania ze Strony Internetowej i Usług Elektronicznych.
II. Definicje
- Administrator oznacza jednostkę, która decyduje, jak i w jakich celach Przetwarzane są Dane Osobowe. Administrator jest odpowiedzialny za zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem dotyczącym ochrony danych.
- Dane Osobowe oznacza wszelkie informacje o jakiejkolwiek zidentyfikowanej osobie fizycznej lub osobie fizycznej, która jest możliwa do zidentyfikowania. Przykłady Danych Osobowych, które Administrator może przetwarzać zostały wymienione w punkcie III poniżej.
- Przetwarzać, Przetwarzanie lub Przetworzone oznacza wszelkie działania związane z Danymi Osobowymi, dokonane w sposób zautomatyzowany lub nie, takie jak: pozyskiwanie, nagrywanie, organizowanie, strukturyzowanie, przechowywanie, adaptowanie lub zmienianie, odzyskiwanie, konsultowanie, używanie, udostępnianie poprzez transmisję, rozpowszechnianie lub udostępnianie w jakikolwiek inny sposób, porządkowanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający ze strony www Administratora, z Usług Elektronicznych (korzystanie z Formularz kontaktowego) jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Korzystając ze strony www. Administratora, w tym z Usług Elektronicznych Użytkownik, jest zobowiązany do przestrzegania niniejszej Polityki.
- Strona internetowa – http://projektzpasji.pl/
- Usługi Elektroniczne – usługi świadczone przez Administratora za pośrednictwem Strony Internetowej (Formularz kontaktowy).
III. Przetwarzanie Danych Osobowych Użytkowników
- Administrator może pozyskiwać Dane Osobowe Użytkowników w szczególności, w następujących przypadkach:
- podania Danych Osobowych przez Użytkowników (np. kontakt mailowy, telefoniczny, przez formularz kontaktowy lub w jakikolwiek inny sposób) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – udzielenie odpowiedzi na wiadomość, zapytanie) w związku z koniecznością załatwienia zgłoszonej sprawy czy obsługi zapytania,
- dochodzenia roszczeń i podjęcia działań w związku z procesem windykacji należności, prowadzenie postępowań sądowych oraz m.in. za pośrednictwem plików cookies umożliwienia korzystania ze Strony internetowej, zapobiegania oszustwom przy korzystaniu ze Strony internetowej i Usług Elektronicznych w szczególności obsługi, utrzymania, ulepszania i udostępniania wszystkich jej funkcji a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, obejmuje to w szczególności: raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju Strony internetowej, prace rozwojowe, badanie opinii, tworzenie modeli statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes – obrona praw Administratora i dochodzenie roszczeń),
- pozyskania lub poproszenia Użytkowników o podanie Danych Osobowych Użytkowników, podczas wizyt Użytkowników na stronach Administratora (pliki cookie). Kiedy Użytkownicy odwiedzają Stronę, urządzenia i przeglądarki Użytkowników mogą automatycznie udostępniać pewne informacje (takie jak typ urządzenia, system operacyjny, typ przeglądarki, ustawienia przeglądarki, adres IP, ustawienia językowe, daty i pory łączenia się ze Stroną i inne informacje techniczne odnośnie komunikacji), niektóre z nich mogą stanowić Dane Osobowe. Podczas wizyty na Stronie internetowej żadne Dane Osobowe Użytkowników nie będą przechowywane przez Administratora, bez odpowiedniej podstawy prawnej. W zakresie plików cookies Administrator – poza niezbędnymi plikami, każdorazowo uzyska zgodę Użytkownika na instalację plików cookies (pliki marketingowe). Udzielenie w/w zgody jest fakultatywne i nie wpływa na możliwość korzystania ze Strony internetowej.. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda – w zakresie pozostały, poza funkcjonalnymi (niezbędnym) i plików cookies) i 173 PT (przepis prawa – w zakresie niezbędnych plików cookies).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie jest obowiązkiem ustawowym. W określonych przypadkach bez podania danych osobowych nie jest możliwe jednak korzystanie ze Strony internetowej lub Usług Elektronicznych. Kategorie Danych Osobowych Użytkowników Przetwarzane przez Administratora mogą, w szczególności, zawierać:
- Dane personalne: imię (imiona), nazwisko (nazwiska),
- Dane kontaktowe: dane firmowe, adres e-mail, numer telefonu.
- Treści komunikatów: wszystkie komunikaty (zapytania, wypowiedzi, poglądy i opinie), przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego.
- Numer IP, pliki cookie i informacje o sposobie korzystania z naszej Strony Internetowej i Usług Elektronicznych – podczas korzystania ze Strony Internetowej lub Usług Elektronicznych.
IV. Udostępnianie Danych Osobowych podmiotom trzecim
- Administrator może udostępniać Dane Osobowe Użytkowników:
- osobom upoważnionym przez Administratora do przetwarzania danych,
- podmiotom, którym powierzono przetwarzanie danych np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze,
- innym administratorom, jeżeli jest to wymagane przez prawo lub w dobrej wierze, że takie działanie jest konieczne w celu zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w odpowiedzi na żądanie sądu, organów państwa.
V. Usługi podmiotów trzecich
- Strona internetowa może zawierać funkcje lub łącza przekierowujące do witryn i usług dostarczanych przez osoby trzecie, które nie są przez nas zarządzane. Informacje, które podajesz na tych stronach lub usługach, będą podlegać ich własnej polityce prywatności i procedurom przetwarzania danych.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za procedury związane z przetwarzaniem przez niezależnych Administratorów stron internetowych i dostawców usług.
- Zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności i bezpieczeństwa stron trzecich przed przekazaniem im informacji.
VI. Ochrona Danych
- Administrator informuje, iż wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki w celu ochrony Danych Osobowych, w szczególności obejmujące zabezpieczenia przeciwko przypadkowemu lub bezprawnemu zniszczeniu, utracie, zmianie, nieuprawnionej publikacji, nieuprawnionemu dostępowi oraz innym bezprawnym i nieautoryzowanym formom Przetwarzania, zgodnie z obowiązującym prawem.
- Administrator nie odpowiada za działania lub zaniechania Użytkowników. Użytkownicy są odpowiedzialni za upewnienie się, że wszystkie Dane Osobowe są przesyłane do Administratora w sposób bezpieczny.
VII. Dokładność Danych
- Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że:
- Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator są dokładne i jeżeli jest to konieczne, aktualizowane;
- wszystkie Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator, a które są błędne (mając na uwadze cel, w jakim są Przetwarzane) będą usuwane lub poprawiane bez zbędnej zwłoki.
- Administrator, w każdej chwili, może zapytać Użytkowników o dokładność Przetwarzanych Danych Osobowych.
VIII. Minimalizacja zakresu Danych
Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że zakres Danych Osobowych Użytkowników, które Przetwarza jest ograniczony do Danych Osobowych adekwatnie wymaganych w celach wskazanych w niniejszej Polityce.
IX. Przechowywanie Danych
Kryteria determinujące długość trwania okresu, w którym Administrator przechowuje Dane Osobowe Użytkowników są następujące: Administrator przechowuje kopie Danych Osobowych Użytkowników w formie pozwalającej na identyfikację, tylko tak długo, jak jest to konieczne dla osiągniecia celów wskazanych w niniejszej Polityce, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego wymagają dłuższego okresu przechowywania Danych Osobowych. Administrator może, w szczególności, przechowywać Dane Osobowe Użytkowników przez cały okres konieczny do ustalenia, skorzystania lub obrony roszczeń (przedawnienie roszczeń zgodnie z art. 118 Kodeksu Cywilnego).
X. Przechowywanie Danych
- Dane osobowe mogą być udostępniane i przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (Europejski Obszar Gospodarczy stanowią: Unia Europejska oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia, łącznie „EOG”). Jeśli dane osobowe są przekazywane poza EOG, Administrator wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Administrator wypełni swoje obowiązki wynikające z rozdziału V RODO.
- Administrator korzysta z usług hostingowych Bee On Top Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Płocku (PowerWeb.pro).
XI. Okres przechowywania Danych Osobowych
- Dane osobowe są przechowywane:
- przez okres 30 dni od momentu kontaktu (telefon, email ze strony internetowej) dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy, jeżeli na skutek przesłanego zapytania Użytkownik zdecyduje się skorzystać z usług Administratora (zawarcie umowy),
- w zakresie danych przetwarzanych w celu wykonania obowiązków prawnych dane osobowe będą przechowywane przez czas, w którym przepisy nakazują Administratorowi przechowywać dane, np. dokumentacja podatkowa musi być przechowywana przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym wystawiono FV (art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej)
- w przypadku skorzystania z naszych usług przez okres realizacji umowy i okres niezbędny do rozpatrzenia złożonych reklamacji, do momentu rozstrzygnięcia ewentualnych sporów i rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń,
- w zakresie wewnętrznych celów administracyjnych Administratora a także innych celów przetwarzania danych gdzie podstawą prawną jest uzasadniony interes Administratora, dane osobowe będą przechowywane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora stanowiących podstawę przetwarzania danych lub wcześniejszego złożenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, po dokonaniu przez Administratora właściwej analizy interesu Użytkownika i podstaw przetwarzania Administratora.
Każdorazowo jednak Administrator ma prawo przetwarzać dane osobowe po okresach wskazanych powyżej, przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń (art. 118 Kodeksu Cywilnego)
XII. Prawa Użytkowników
- Przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem danych osobowych następujące prawa:
- prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, przekazuje informację o przetwarzaniu dotyczących jej danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia. W ramach prawa dostępu do danych osoba, której dane dotyczą, może również żądać informacji o tym, komu udostępniane są jej dane osobowe oraz czy podlegają one profilowaniu i zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji. Osoba, której dane dotyczą ma także prawo uzyskania kopii jej danych.
- prawo do sprostowania danych – na tej podstawie, Administrator, na wniosek osoby której dane dotyczą, usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
- prawo do usunięcia danych – na tej podstawie, Administrator na żądanie osoby której dane dotyczą usuwa dane, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane, cofnięto zgodę na ich przetwarzanie lub wniesiono sprzeciw i nie jest to wymagane dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Administratora;
- prawo do ograniczenia i przenoszenia przetwarzania – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby której dane dotyczą, zaprzestaje dokonywania operacji na tych danych osobowych, w odpowiadającym prawu zakresie a także wydaje te dane osobowe, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer;
- prawo do wniesienia skargi – korzystając z tego prawa osoba która uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
- prawo wniesienia sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach dla których zostały zebrane i są przetwarzane;
- prawo wycofania zgody – jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej zgody, wówczas w każdej chwili osoba której dane dotyczą może wycofać tę zgodę. Cofnięcie wyrażonej zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne, odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania jednak spowoduje, że dane osobowe nie będą więcej używane do tych celów od momentu wycofania zgody.
- Wniosek dotyczący realizacji praw opisanych powyżej można złożyć za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby Administratora lub za pośrednictwem poczty email: wojciech.piasecki@projektzpasji.pl
- Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególność adresata wniosku i z którego uprawnienia z opisanych powyżej chce skorzystać osoba składająca wniosek. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
XIII. Formularz kontaktowy
- Administrator świadczy Usługę Elektroniczną polegającą na udzielaniu odpowiedzi za pośrednictwem Formularza Kontaktowego, na pytania skierowane do niego przez Użytkowników. Zapytania mogą być związane z usługami (projekty), obsługą, zasadami współpracy, w tym zapytanie o cenę itp.
- Administrator dołoży staranności, aby udzielić odpowiedzi na pytanie w terminie nie dłuższym niż 48 godzin z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót.
- Udzielanie odpowiedzi na pytania jest bezpłatne.
XIV. Zasady świadczenia Usług Drogą Elektroniczną
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze strony www Administratora i oferowanych Usług Elektronicznych, w sposób zgodny z przepisami prawa, dobrymi obyczajami, posługując się danymi zgodnymi ze stanem faktycznym.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony internetowej Usługodawcy to dostęp do Internetu, urządzenie umożliwiające z niego korzystanie typu: komputer, laptop lub inne urządzenie przenośne z przeglądarką internetową, dostęp do poczty elektronicznej i skonfigurowane konto poczty e-mail, dowolna właściwie skonfigurowana wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies (Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome).
- Korzystanie z Usług w sieci Internet, mimo stosowania przez Administratora zabezpieczeń mających na celu uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu (ataki hackerskie) może wiązać się z ryzykiem niechcianego zainfekowania systemu informatycznego przez złośliwe oprogramowanie. W związku z powyższym Administrator zaleca dodatkowo korzystanie ze zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz stosowanie przez Użytkownika odpowiedniej zapory systemowej (firewall).
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych jak i z działaniem strony www można składać pisemnie na adres Administratora lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Administratora.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informację dotyczące okoliczności dotyczących reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; żądanie Użytkownika oraz jego dane kontaktowe.
- Administrator pod rygorem utraty swoich roszczeń względem Użytkownika obowiązany jest do złożenia reklamacji w terminie 14 dni od daty wystąpienia nieprawidłowości.
- Administrator rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej otrzymania. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Administrator w tym terminie powiadamia reklamującego o przyczynach opóźnienia, a także przewidywanym, niezbędnym terminie rozpatrzenia reklamacji.
XV. Pliki cookie
- Podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące użytkownika. Do tych danych mogą zaliczać się:
- adres IP,
- nazwa domeny,
- typ przeglądarki,
- typ systemu operacyjnego.
- Dane te mogą być zbierane przez:
- pliki cookie,
- oraz mogą być zapisywane w logach serwera.
- Cookie to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych przechowywane przez przeglądarkę na dysku twardym twojego komputera czy też na karcie pamięci smartfona. Podczas kolejnych wizyt na stronie internetowej informacje przechowywane w pliku cookie są odsyłane na Stronę internetową. Dzięki temu Strona internetowa może Cię rozpoznać i dostosować treść do Twoich potrzeb.
- W celu ulepszenia naszej Strony internetowej i Usług Elektronicznych, dostarczania najbardziej odpowiednich treści i analizowania, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszej Strony internetowej, możemy korzystać z plików cookie.
- Możemy przetwarzać dane zawarte w plikach cookie w celach:
- personalizowania Strony internetowej i Usług Elektronicznych: zapamiętywania informacji o Użytkowniku, aby Użytkownik nie musiał ponownie wpisywać tych informacji podczas kolejnych wizyt;
- dostarczania dostosowanych do Użytkownika reklam, treści i informacji;
- monitorowania zagregowanych wskaźników użytkowania witryny, takie jak łączna liczba odwiedzających i wyświetlanych stron.
- Korzystamy z następujących rodzajów plików:
- cookie sesyjnych, które są plikami tymczasowymi i są przechowywane w urządzeniu osoby odwiedzającej Stronę do czasu jej opuszczenia;
- cookie stałych, które są przechowywane w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Stronę przez czas określony w parametrach pliku albo do czasu ich ręcznego usunięcia;
- Pliki cookie możemy podzielić na następujące kategorie plików:
- Cookie Niezbędne, które zapewniają należyte funkcjonowanie strony, bezpieczeństwo i podtrzymywaną sesję, są to pliki domyślnie instalowane, bez nich Strona internetowa nie może prawidłowo działać (domyślnie zaznaczone)
- Cookie marketingowe gromadzone w celu dopasowania treści i formy reklam, tworzenie profili Użytkowników (checkbox do zaznaczenia).
- Jednocześnie informujemy, że brak zgody, usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie umieszczania plików cookie może spowodować trudności w korzystaniu ze Strony internetowej.